close

最近紅唇依舊很夯耶,看得真生火

我也來分享一篇久違的妝容文,剛好前幾天參加姐妹派對就是約好畫紅唇妝

8  

神隱許久 佛比比除了拼碩士畢業之外 還忙著曬黑~

先放一張前白後黑的比較圖大家就可以有我現在到底有多黑的概念了

01  

還有一張我和好姐妹的合照 大家就知道我變黑囉~

我旁邊這位小姐應該是可以用B30的色號 因為她很白皙 說不定還以可以用B10

2  

可想而之現在我的底妝產品就有二組不同的顏色…

自從曬黑後就很怕化妝會髒髒的 但是看到很多女明星也都是健康膚色 讓我不再驚慌

這次使用超模光粉底&奢華緞面唇膏209 酒紅麂皮

來效仿我心目中性感的歐美女星!

被光線照到會很搶眼,配上霧面感紅唇,整個性感魅力UP UP

↓ Foundation 是 無瑕版 Beige 40   壓頭+玻璃瓶身相當有質感

↓↓美到翻的霧面版 奢華緞面唇膏209 酒紅麂皮

15  

 

Been gone for a long while I know. Not only was I busy in getting my master degree, but also trying hard to get TAN!  I'm sure from the picture you can tell the difference of before and after. So apparently I have to repurchase all my makeup foundation products! This time I'm using YSL-Le Teint Touche Éclat to create an illuminating face with super sexy matte red lipstick-Rouge Pur Couture.

 

先放一張性感爆表的Cara Delevingne PERFECT YSL makeup beauty image!

Screen Shot 2014-10-20 at 下午2.46.25  

PHOTO by YSL

 

由於我的膚色關係,決定來仿Hollywood健康膚色的美女妝~嘿嘿

由左到右為 Kim Kardashian, Jessica Alba and Penelope Cruz

tanredlips  

 

算是首次嘗試健康膚色的性感紅唇!

 

今天主要的使用產品有這些-------- The products used today are:

Laura Mercier: Foundation Primer, concealer

 

Yves Sant Laurent: 奢華緞面唇膏 Rouge pur couture + 超模聚焦光感粉底液 SPF30 Le Teint Touche

 

Smashbox photo finish pore minimizer

 

Bobbi Brown: 我的百年眼影

12  

 

 

提醒大家臉在打好底後稍微讓它吸收一下

因為待會要上的粉底液很重光感,我本身很會出油啊

這樣怕看起來會像一顆電燈泡...為了避免出油又有光感 那打底就要更加強和仔細了

 

After my Laura Mercier primer, I let it sit for a while because this foundation emphasizes on illumination, using the magic light to highlight your face and targets on the shadowy areas of your skin. I hope I don't look oily and shiny at the same time. 

66  

 

↓左邊是之前用的 Nars 祼肌蜜/ 右邊是YSL 超模光

質地還滿好推開的

而且明明是比之前使用的粉底液深1~2個色號 看起來卻不黃也不深

很適合我們亞洲人偏黃的肌膚~帶來更明亮的效果 但又不死白

13  

 

玻璃瓶身+壓頭設計=質感加分!

DSC03655  

 

再來上半臉 可以明顯看到一邊是很服貼 並且把我偏黃的黑肌打的比較透亮

這點還滿值得開心的 ^^

 

123  

 

有不錯的遮瑕力,也沒有什麼粉感

 

主要是也感覺不會太厚重 讓我的臉看起來還是我的臉

 

可能剛上完會覺得有一點點黏 但是服貼程度是滿令人滿意的

 

I can still feel my face after applying this foundation, maybe a little bit sticky. I guess it's more suitable to be used in European countres or in winter cuz it really has a full coverage on your face. Maybe it will even out better on my face if I used a brush. 

 

  

挑選喜歡的"霧色眼影"將眼眶打深就可以了 不需太多眼影在紅唇妝上

55  

接下來就很狐媚地將眼線框上

Then it's time to apply the foxy eyelines. 

14  

 

Cyber Color mascara

42  

我在香港買了一個很奇怪的護脣膏 有SPF15 擦完是霧白霧白的感覺

我覺得非常適合拿來先打底

33  

 

奢華緞面唇膏 霧面版 209 酒江麂皮

DSC03657  

知名時尚部落客Chiara Ferragni 的Instagram 也有放上這支唇膏和她自己品牌鞋子的合照喔

 

 

記得在上完唇膏後再用遮瑕筆將外緣修飾一下

22  

 

c  

 

1234  

 

 

其實我的目標是Penelope Cruz

但不曉得最後有點走鐘變成Kim Kardashian.... (還是沒有捏捏的版本)

 

Don't know why I ended up look more like Kim Kardashian.... I set my finishing model as Penelope Cruz at the first beginning.... @@"

a  

 

過了六小時後  可以明顯看到 除了鼻頭比較有出油之外 其它部份其實還保有著透亮的光澤

因為吃了很多東西 所以我就把唇膏先卸了 

 

After 6 hours, you can see apparently my nose gets really oily, but somehow other parts of my face is still glowing naturally which I think it's not too bad. 

28     

以下是週末仿時尚自(外?)拍行程!哈~假日天氣超級好的

一樣還是擦唇出門喲

Ready for the photoshoooooooot!

DSC_0043  

 

DSC_0072  

 

我非常喜歡YSL粉底在這張呈現的效果~光澤&透亮感~

I really like the facial effect of this photo. A very full on reflection and illumination on the face show perfectly with the sunlight's help. 

DSC_0120  

 

DSC_0117  

 

 

這張看起來好累… 大概是最近夢多睡不好…

朋友說我看起來很老!

My friend said I look so old in this photo. I guess she's right.... Maybe I AM OLD or I just didn't sleep that well.

DSC_0157  

 

 

 

希望大家會喜歡這次久違的分享

 

Till Next Time!

arrow
arrow
    全站熱搜

    phoebeholic 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()