close

最近連看了五部電影

分別是神隱任務、少年PI的奇幻旅程、一代宗師、無敵破壞王和女巫獵人3D

下筆時有點害羞因為也沒有寫過什麼像樣的影評

所以不說這是,就說是電影觀後感好了

不會spoil的,可以放心。

 

神隱任務

阿湯哥的賀歲片就不用多說了哈哈哈,

就是開開心心非常有湯式幽默的動作喜劇片,

再加上回春有術的他及他的肉體(只是體力好像不行了…)

也是部不錯的商業片4顆星!

Jack Reacher

Tom Cruise, my idol since I was 12, made this Jack Reacher to show the world that he is not too old to play it hard. I still love his cute smile and his yummy body, he is still hot. However, it is obvious that his physical vigor is not as good as the old time. The film remains his own style of humor and fixed sep-up of great secret agent, which is always his favorite. 

 


少年PI的奇幻旅程
 
少年PI因為已經上映一段時間了,所以就不加以形容及描述,

從電影一開始到快結束時都是給人一種fantasy的感覺,

最後結尾才是李安丟出這顆水球的時候,

一看完,馬上腦海裡就出現storytelling, narrative, no one wants the truth 這幾個概念。

有些影評把電影分析的淋漓盡致,

但我總覺得我寧願不要看那些影評而留在自己看完電影的泡泡裡,

有時候解釋太多反而破壞了電影的美感,

也許我就是那個不想面對真相的人哈哈。 

有空還是看一下原著比較有幫助~

滿分五顆星我給它4.1顆

因為這部我並不把它當作商業娛樂片來看,所以對它的期望值就比較高

然而它帶給我觀後的衝擊其實沒有某些更深沉的片要來的重

所以我並不覺得它有touch到我

除了跟老虎掰掰的情景讓我流淚了…(說好不爆的)

 

Life of Pi

Speaking of Life of Pi, I believe there are a lot of people have watched this movie. The movie leads you to think that it is a fantasy with fantastic image. When it comes to the end of the story, Ang Lee throws a water-ball at you, making you realize all the sudden that “oh! So this is about storytelling, narrative and no one wants the truth.” Just like all those elements we learn from literary class. Some movie critics analyze the movie like we always do in our essays, which an image represents something, and something is actually something. I don’t really like that. I mean it kind of ruins the aesthetics of your all imagination of this film. So, let’s just keep it simple. We all know that this film is more than that, but honestly, Ang Lee’s films are not that trangressive and deep. He creates special issue in his films, but every time they just touch you slightly, not to the very deep of mind.  I think that’s why he is successful between commercial and art film. hmm maybe we should go read the book.


 

一代宗師

說真的,我還沒有看過這麼絕美的武打功夫片,

一上映的第一天的一大早就馬上去看!

我其實看電影有一個小怪癖,就是我不想聽人家講好看不好看,

老娘就是要自己去感覺這部片值不值得我去看。

然而在王家衛歷時十餘年的含莘茹苦,

終於孕育出充滿他個人風格的功夫美學片,實在令人點頭加拍手。

電影裡的每個慢動作、每滴血、每滴淚、每個眼神,都讓你覺得 “好美”。

這也不只是一部武打片而已,

如果你是抱持著之前看葉問那樣的期待去看的話,

你可能會在某些橋段啞口無言,

甚至會聽見電影院裡坐你隔壁的人的打呼聲。

武打畫面絕對精采百分百!

不過裡面對於人生、功夫的種種感嘆也表達的極為細膩。

說實在的,身為一個講華語的台灣人,

裡面有很多台詞我都要仔細看才跟的上,

並不是什麼古代的文言文,

這裡附上經典語錄的連結,有興趣的人可以點去看看

http://www.lz13.cn/jingdianyulu/10694.html

怎麼說…是太過咬文嚼字了嗎?

每個人出口的話都太優美了,想必是想要和整部片相呼應吧…。

P.S. 梁朝偉帥到炸開,張震…也很帥可是我要保留這部份讓看過的人告訴我我想說什麼哈哈哈哈哈,快跟我分享你們對張震在這部片的看法!

 

如果你把他當葉問來看大概會給他3顆半

但是以功夫美學藝術片來看那就給他個4.3顆小星星好了。

 

The Grandmaster

I would simply describe this movie as “the aesthetics of martial art.” But if you go see this movie with expectation of hustling kicking badass all the time, then I would say it might color you with disappointment. It’s a film talking life and martial art delicately, but I’m not saying its action scene is not good, it’s actually awesome. It just contains more issues than you think it does. It’s very Wang’s style. Even the lines are so sophisticated that I found it not easy to catch up sometimes.



無敵破壞王

我一開始壓根沒想過我會去看這部片,

闔家歡樂,充滿歡笑與感動的電影,

只能說迪士尼不愧還是迪士尼,在動畫角色與人性的融合拿捏的洽到好處。

再加上題材是無比的創意,令人會心一笑,

真是一部可愛又很有劇情的電影。

裡面還可以看到許多大家耳熟能詳,從小看到大的遊戲角色哦~

我原本以為我會哭,但是意外的是我並沒有,

怎麼會這樣!?哭點那麼低的我竟然沒有哭,哈哈哈。

 

4.5顆星!

 

Wreck-it Ralph

It is with no doubt another great success of Walter Disney 3D animated comedy film. The movie has been nominated for best-animated film in Golden Globe Award. This film is so creative and funny, and also has a good set-up. Also, the most exciting thing is you get to hear Jane Lynch (Sue Silvester of Glee) features the voice, which the character is just like her lol. I think the movie will be good as well without 3D.



女巫獵人3D

沒錯,又是一部3D電影。

也是在一上映的第一天的一大早就跑去看了!

只能說是大快人心啊!哈!哈!哈!

而且3D效果很不錯,東西飛過來的時候我真的都有閃一下…(好丟臉)。

這部就是經典童話糖果屋(巫婆吃小孩)的改編,

女巫的噁心程度還OK,血腥程度也不錯!

片長只有一個四十小時,但是劇情緊湊,打鬥場面沒有停過,

看完一代宗師覺得不過癮的人可以趕快去看這部。

我跟我哥都覺得輔導級會不會太輕啦?哈哈哈?

血都不用錢的在噴啊~

其實也不怎麼可怕啦,只是噁心的令人感到過癮!

當然,有些人會說這種芭辣的電影都知道劇情怎麼發展,誰誰誰會死,一點都不好看,但是我覺得是看觀眾預先期待看到的是什麼吧?

你會希望這部片給你什麼深層的心靈之旅嗎?

就算是老起司了,也還是又臭又好吃啊?不是嗎?

這部剛上映,就不多說了!

想要發洩情緒、感受3D效果的人就馬上行動吧! 

我想給他很高的評價,因為我有被滿足到哈哈哈

那就4.6顆星星,咚!

 

Hansel and Gretel: Witch Hunters

Its an Imax 3D adventure action horror film. It is an adaptation to the fairy tale by Brothers Grimm: Hansel and Gretel. My brother and I went to see this film in the very early morning on the very first day of releasing. I have to say this is a movie you should watch with 3D, because you can actually feel how it works on fighting scene. Honestly, I dodged when something is flying over me Im not proud of that, hope no one sees me doing that in the cinema. My brother said it has really gross and gory scene all the time that shouldnt be rated R. Haha, its not that bad la. However, some say that this is way too similar to many of horror action movies, serving the same old cheese to the audience. I would say it depends on what do you expect when you go into the cinema. I believe most people choose to watch it just want to feel the 3D and the taste of blood. They dont really care the same old moral standard or set-up, right? Anyway, if you want to relax and watch a movie to complete your gory imagination, then its a nice choice. 

~~~~~歡迎大家留言跟我分享你們看的電影哦~~~~~
喜歡的話請幫我推推和按讚吧,非常感謝謝感常非!
Thank you all so so much.

Love you.



   
arrow
arrow
    全站熱搜

    phoebeholic 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()